Ta strona korzysta z plików cookies, dzięki czemu możemy zapewnić Ci możliwie najlepsze wrażenia użytkownika. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są najbardziej interesujące i użyteczne.
Trendservice Colour Road od firmy RENOLIT
To już kolejna edycja przewodnika opracowanego przez specjalistów marki RENOLIT. Według autorów, jego zadaniem jest wskazanie drogi do trendów kolorystycznych 23/24 dla branży wyposażenia wnętrz. Przewodnik odnosi się do światowych trendów i zmian, powstaje przy ścisłej współpracy z instytutami badań trendów i ekspertami w tej dziedzinie.
Colour Road daje producentom mebli, podłóg, drzwi, paneli ściennych i przyczep kempingowych inspirujące wskazówki, które kolory i materiały będą modne – wyjaśniają eksperci RENOLIT. – Kolory pochodzą z wizualnie potężnych obrazów, które otwierają światy i inspirują projektantów produktów w zakresie projektowania wnętrz.
W zestawieniu na lata 2022/23 autorzy przewodnika stawiali na różne wymiary ludzkiego życia i podjęli próbę zespojenia go z naturą, kosmosem, a także światem cyfrowym – naszą nową rzeczywistością, która zaczyna coraz bardziej przenikać do sfery codziennego życia. Tegoroczna edycja kładzie nacisk na bogactwo naszego wewnętrznego, ludzkiego świata i na to, w jaki sposób może ono wpływać na otoczenie, w którym żyjemy. Dlatego dla przewodnika Colour Road 2023/23, jego autorzy wybrali hasło: WKŁAD W POKÓJ ŚWIATA. Słowem kluczem jest tutaj „wkład”, wskazujący, że aby dostrzec zmiany na świecie, musimy przybrać aktywną postawę i zacząć zmiany od siebie.
Przeczytaj również: Colour Road 2022/23. Przewodnik po trendach kolorystycznych i wzornictwie firmy RENOLIT
Zadbaj o własną świadomość
To pierwsza wskazówka, jaką dają autorzy przewodnika. Jak tłumaczą:
Niepewność i zmiana stały się naszymi towarzyszami. To wyzwanie, aby zachować równowagę i znaleźć własne zadowolenie. Tylko ci, którzy są w zgodzie ze sobą, którzy są świadomi siebie i swoich mocnych stron, mogą spotkać innych w ten sam sposób.
Uspokajające i naturalne wsparcie dla rozwijania samoświadomości mają zapewnić miękkie i dyskretne kolory neutralne. Ciepła szarość INNER PEACE tworzy poczucie harmonijnego spokoju i wspiera kontemplację. CONSCIOUS nawiązujący do naturalnego beżu ma zwracać uwagę na świadome korzystanie z zasobów własnych, ale też natury i społeczeństwa. TRUST YOU to kolor akcentujący. Pastelowy, ale wyrazisty róż zachęca do wykorzystywania dostępnej energii, by stworzyć coś dobrego. Paletę dopełnia głęboki odcień mineralnej czerwieni VALUES, która ma trafiać prosto do serca, ucieleśniać siłę i uznanie. Ta emocjonalna czerwień zaprasza do refleksji nad własnymi wartościami i postawami, docierając zarówno do umysłu, jak i do ciała.
Zadbaj o innych
Innym aspektem naszej codzienności jest opieka zbiorowa, którą autorzy przewodnika stawiają ponad indywidualizmem:
Indywidualność i autoekspresja silnie ukształtowały nasze zachodnie społeczeństwo. W ich obliczu, stare tradycje, jak starożytna afrykańska filozofia życia, Ubuntu, nabierają nowego, ważnego znaczenia. „Jestem, ponieważ ty jesteś” to idea życia w naturalnej i duchowej zależności. Może pokazać nam alternatywne sposoby życia w łączności ze sobą. Ten sposób myślenia ożywiliśmy odważnymi, wesołymi i energetycznymi kolorami.
Już pierwszy z nich TAKE CARE nawołuje do idei opieki. Wyrazisty fiolet wzmacnia koncentrację i świadomość, a równoważy go ciepły, intensywny pomarańcz GLOW, nawiązujący w odcieniu do spektakularnego zachodu słońca. Ten odcień nie tylko pobudza kreatywność, ale sprawia też, że to, co wnosimy do świata naszego i innych lśni pięknym blaskiem. Po przeciwnej stronie tej palety znajduje się WAVE BLUE CLASSIC, bardzo głęboki i dynamiczny granat, który stanowi dobrą podstawę do łączenia wibracji i efektywnych relacji. Wspiera go OPEN SKY, nowoczesny, świeży niebieski o wysokiej intensywności i doskonałej równowadze. Reprezentuje otwarty umysł, który nie zna granic, gdzie różne myśli z różnych źródeł mogą się ponownie łączyć, tworząc zaskakujące rezultaty.
Zadbaj o środowisko
Wraca również idea dbania o zdrowe środowisko, ale tym razem wydźwięk jest dużo silniejszy:
Kryzysy uczą nas, że nie możemy żyć tak, jak kiedyś i musimy fundamentalnie zmienić nasze postawy oraz zachowania, aby zachować naszą planetę i naszą przyszłość. Wybraliśmy tę prawdę jako punkty wyjścia dla naszego trzeciego tematu przewodniego, który dotyczy aspektów lepszego i zdrowszego środowiska.
Paletę rozpoczyna miękka, stonowana żółć WHEAT, która przywołuje obraz niekończących się pól pszenicy i przypominam o wyzwaniu, jakim jest zapewnienie wystarczającej ilości podstawowego pożywienia dla stale rosnącej światowej populacji. DENIM SUEDETTE MATT CLASSIC, bladoniebieski odcień z elementami przypominającymi czerń nawiązuje do mody dżinsowej i nawołuje do stosowania nowych procesów produkcyjnych przyjaznych dla środowiska i recyklingu. Ziemisty, ciepły brąz RICH SOIL symbolizuje rosnącą świdomość wartości naszych gleb, ich wrażliwości i ochrony. Całość dopełnia EXTREME GREEN, zieleń, ale w odważnym połączeniu z barwą niebieską. Przywołuje skojarzenie ze szmaragdowozielonym kameleonem, przypominając nam o zdolnościach adaptacyjnych, których potrzebujemy dla zrównoważonych form mobilności, rozwoju miast i życia.
Kontakt
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące oferty MELACO, warunków współpracy oraz zamówień. Napisz lub zadzwoń do nas.
DANE KONTAKTOWE
Melaco sp. z o.o.
ul. Ciepielowska 9
67-100 Nowa Sól
DZIAŁ SPRZEDAŻY
Agata Sroczyńska
koordynator ds. sprzedaży
DZIAŁ SPRZEDAŻY
Beata Prałat
specjalista ds. sprzedaży